سوال در مورد ورشکستگی موسسه کاسپین + نظرات سپرده گذاران

کاسپین
آخرین اخباری که از موسسه کاسپین به دست ما رسیده دلیل بر امیدواری سپرده گذارانیست که در روز های اخیر نگرانی های زیادی در افکار آن ها موج میزد.
در حال حاضر سوالات زیادی در میان مردم و سپرده گذاران این موسسه بوجود امده که به پاسخ به آنها میپردازیم:
-آیا موسسه کاسپین هم ماننده ثامن الحجج که در حال حاضر منحل شده در حال فروپاشی است؟
پاسخ: خیر. کاملا موضوع متفاوت است. در ماجرای ثامن الحجج که فعالیت خیلی گسترده ای هم داشت و حتی در تبلیغ ها نوشته شده بود "تایید شده از طرف بانک مرکزی" این موسسه تایید نهایی نشده بود! موسسه کاسپین از این رو کاملا متمایز شده و جای هیچ نگرانی برای پرداخت سپرده های سپرده گذاران را باقی نمیگذارد.
-سپرده های سپرده گذاران چه می شود؟ سپرده ها چه شده اند که آن ها را نمیتوانند پس بدهند؟
پاسخ:برای پاسخ به این سوال فقط کافیست کمی به شیوه ی کارکردن موسسه ها توجه کنیم! موسسات برای این که از سپرده های ما درامد کسب کنند نمیتوانند پول ها را انبار کنند و منتظر باشند تا به خودی خود زیاد شوند و علاوه بر آن درصدی هم بعنوان سود باید پرداخت کنند! پس برای کسب درامد باید سپرده ها را در راه هایی که سود قطعی در آن ها وجود دارد سرمایه گذاری کنند تا بتوانند با سود حاصله سود پول شما را بدهند و خودشان هم سود مازاد را استفاده کنند، در نتیجه وقتی شما پولی به بانک میسپارید بانک بر حسب مدت زمانی که شما برای باز پس گرفتن پول تعیین میکنید آن پول را در زمینه ای سرمایه گذاری میکند و در نهایت اصل پول شما را بعلاوه سود آن به شما پس میدهد و سود مازاد برای بانک باقی میماند و از جمله زمینه های سرمایه گذاری بانک ، ارائه ی تسهلات میباشد که مثلا موسسه دوازده درصد سود تسهیلات میگیرد که از این درصد ده درصد آن را به سپرده گذار میدهد و مابقی برای خود موسسه باقی میماند. این شیوه ی کارکرد موسسات کاملا واضح و ساده است و توجیهی برای مشکل پس دادن سپرده هاست، موسسه سپرده ها را در راه هایی هزینه کرده که هنوز به سود نرسیده اند و کمی زمان لازم است برای پس دادن پول های مشتریان و سپرده ها کاملا محفوظند.

-چرا این مشکل فقط در برخی شعب بوجود اماده و در برخی خبری از مشکل نیست؟
پاسخ: این موضوع رابطه ی مستقیم با شیوه ی برخورد مردم با موسسات دارد. در برخی شعبه ها مردم کاملا غیر طبیعی با موسسه برخورد کردند و همین برخورد غیر طبیعی سبب این مشکل در برخی شعب شد. منظور از برخورد غیر طبیعی چیست؟ منظور برداشت های غیر منتظره از موسسه است. به گفته ی کارمندان موسسه مردم به طور ناگهانی اقدام به برداشت سپرده های خود کرده اند و علت آن هم نگرانی آنان از منحل شدن موسسه میباشد. مثلا یکی از سپرده گذاران به دیگری اخبار نگران کننده از وضعیت موسسه را میدهد و در نتیجه ی آن سپرده گذاری که این خبر را میشنود پیش از موعد پایان سپرده اقدام به برداشت وجه خود به بهانه های مختلف میکند! پس مشکل از رفتار غیر منتظره و غیر طبیعی مردم بوده که موسسه توان خود را برای پس دادن سریع سپرده ها از دست داده و بهتر است خود مردم با اقدام اشتباه موسسه ی معتبر و امن کاسپین را زیر سوال نبرند!
-این موسسه از طرف بانک مرکزی مورد اعتماد است و تایید شده پس چرا سپرده های سپرده گذاران پرداخت نمیشود؟
پاسخ: موسسه کاسپین کاملا زیر نظر بانک مرکزی در حال فعالیت است و تایید شده و مشکل از طرف موسسه نیست و تنها علت این مشکل همان رفتار غیر منتظره و نا صحیح مردم در برابر موسسه است.
-مسئولان کاسپین در این باره چه توضیحی دارند؟
پاسخ: مسئولین پاسخ دادند که این موسسه پس از پشت سر گذاشتن دوران سختی در حال حاضر رو به موفقیت های سریالی و پشت سر هم رفته و هم اکنون وضعیت رو به سامانی دارد و مشکلات بوجو آمده حل خواهند شد و کوچک ترین جای نگرانی وجود ندارد فقط از مردم تقاضای صبر و وفاداری به موسسه را دارند.

همچنان سوالات دیگری هم باقیست که شما میتوانید با مطرح کردن آن ها با ما به پاسخ آناها برسید ، منتظر نظرات و سوالات شما هستیم. 
از کدام شهر هستید و نظر شما در مورد این خبر چیست ؟ اگر اطلاعات تکمیلی دارید با دیگران در میان بگذارید

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد شنبه 2 دی‌ماه سال 1396 ساعت 03:40 ب.ظ https://ahwaz118.ir/

سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد