رئیس اتحادیه سوپرمارکت: اکثر کارخانه‌ها جنس تولید نمی‌کنند

سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی در مورد گرانی و نوسان قیمت‌ها می‌گوید کاهش تولید داخلی به گرانی کالاها منجر شده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی گفت: «کالای تولیدی به بازار عرضه نمی‌شود و همین موضوع باعث شده که فروشندگان کالا‌ها را با قیمت بالا‌تر عرضه کنند.»

سعید درخشانی روز پنجشنبه و در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، برای مثال به قیمت پودر لباسشویی اشاره کرد و گفت: «مدت‌هاست که پودر لباسشویی در بازار بسیار کم توزیع می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.»

وی در مثالی دیگر با اشاره به نایاب شدن سس تولیدی یکی از تولیدکنندگان گفته است: «اگر این سس در بازار پیدا شود، مغازه‌دار باید آن را گران‌تر بخرد و در ‌‌نهایت گران‌تر نیز بفروشد. قبلا این گونه نبود و بازاریاب شرکت تولیدی هر چند روز یک بار برای تامین کالا به مغازه می‌آمد و در همه مغازه‌ها نیز کالا موجود بود.»

آقای درخشانی گفته است: «اکثر کارخانه‌ها جنس تولید نمی‌کنند، بنابراین کالا گران شده است. برای مثال مدت‌ها کره در بازار توزیع نمی‌شد و در حال حاضر نیز این کالا به مقدار خیلی کم و با قیمت بالا‌تر عرضه می‌شود.»

رئیس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی در همین حال گفته است: «حتی حالا که روغن (در بازار) توزیع می‌شود، قیمت آن ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است. روغن پنج کیلویی ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان بود که اکنون با نرخ ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه می‌شود.»

وی می‌افزاید: «کسی با تفکر نایاب شدن کالا به بازار حمله نکرده است و تقاضای خرید همانند قبل است.»

ایران در ماه‌های گذشته هدف تشدید تحریم‌های یکجانبه از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا بوده است که بازار تجارت و معامله و به ویژه انتقال پول را برای ایران دشوار کرده که این به نوبه خود برای واردکنندگان مواد اولیه مشکلات جدی به وجود آورده است.

در پی تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا و همچنین مسدود شدن دارایی‌های این بانک از سوی اتحادیه اروپا، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری و حمل و نقل و بیمه نیز با محدودیت‌های زیادی در معامله و ارتباط با ایران روبرو شده‌اند.

تیپ های جالب دختران در مترو تهران


31 اثر هنری دیجیتالی به روایتی طنزآمیز در مورد شخصیت های مختلف زنان و دختران ایرانی در مترو تهران که شما دوستان در ادامه این ایمیل خواهید دید کاریست از "الهام عطایی آذر" که در اوایل ما سپتامبر گذشته در نمایشگاهی تحت عنوان "ورود آقایان ممنوع" در تهران برگزار شده بود ...


عزیز خانوم



کارمند




دانشجوی دانشگاه شریف




دیپلمه




دودی




مادر جان




مژگان جون




هنرمند




برنزه




جنگولک




مجری




فروشنده




خریدار




خفاش




کیف قرمزی




پشت کنکوری




جیگر




معلم




مدل




کپل




پلنگی




مو قشنگ




تپل خنگ




بچه مدرسه ای




تر و تمیز




پیرزن




پر مشغله




نوجوان




دهاتی




روشنفکر




ورزشکار




خانم های محترم نگران نباشید نوبت آقایون هم می رسه