خبر استعفای کاشانی

با گذشت یک ماه از افشای اختلاس سه هزار میلیارد تومانی توسط سایت آینده و انعکاس گسترده آن در رسانه ها، پیشنهاد می شود قوه قضاییه هرچه سریعتر عامل این اختلاس را آزاد کند!

به گزارش خبرنگار آینده ، عامل اختلاس مذکور که فردی نوآور و دارای ابتکار عمل و بااستعداد می باشد، از ضریب هوشی و خلاقیتی به مراتب بیشتر از مسئولین فعلی اقتصادی کشور برخوردار بوده و به همین دلیل توانسته است این میزان اختلاس را که حتی از رقمهای مشابه در آمریکا نیز بالاتر است، انجام دهد.

دستگیری نامبرده که ظاهرا به دلیل زشتی اقدام اختلاس، توسط دستگاه قضایی صورت گرفته، زمانی منطقی است که سایر عوامل موثر در اختلاس نیز مورد برخورد قرار گرفته و یا حداقل برای نشان دادن تاسف خود از این اقدام، دست به عذرخواهی و استعفا بزنند.

اما طی یک ماه گذشته هیچ یک از این عوامل احساس پشیمانی نکرده و موضوع استعفا حتی به ذهنشان هم خطور نکرده و ظاهرا موضوع اختلاس برخلاف تصور مردم، موضوع چندان زشت و خجالت آوری نیست، بلکه حتی به تعبیر وزیر اقتصاد می تواند نتیجه کار یک قهرمان باشد.

بنابراین دستگیری عامل اختلاس نیز هیچ گونه وجهی ندارد و اگر قرار است با مسئولین موثر در اختلاس هیچ برخوردی نشود و حتی آنها به سفر تشویقی آمریکا  برده شده و در هتلی مجلل با بهترین پذیرایی و امکانات از آنان تقدیر شود، چرا عامل اختلاس باید در زندان اوین به سر ببرد؟

بنابراین پیشنهاد می شود قوه قضاییه به سرعت وی را آزاد کند و از آنجا که این فرد احتمالا دارای هوش و استعدادی به مراتب  بیشتر از مقامات اقتصادی دولت است، انتصاب وی به سمتهایی نظیر رییس بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و یا معاون اول رییس جمهور می تواند موجبات شکوفایی بیشتر استعدادهای وی را فراهم آورد.

روزنامه کیهان : تیم احمدی‌ نژاد در قاچاق عتیقه دست دارد

روزنامه کیهان و سایت «ندای انقلاب» از دست داشتن تیم احمدی‌ نژاد در «قاچاق اشیاء عتیقه» خبر داده و نوشته‌اند این تیم بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی کشور را از ایران خارج کرده‌ است. سایت «ندای انقلاب» با اعلام این خبر از دستگیری آزاده کیانی، «معلم خصوصی» اسفندیار رحیم‌ مشایی خبر داده و نوشته که این فرد اعترافاتی نیز در این‌ باره داشته است. آن‌طور که این سایت نوشته است٬ برخی اشیاء خارج شده «به عنوان امانت، برخی به صورت قاچاق و برخی به صورت رسمی از کشور خارج شده است.» سایت «ندای انقلاب» در بخش دیگری از گزارش خود از ارتباط آزاده کیانی با «قاچاقچیان بین‌المللی اشیاء عتیقه» خبر داده و افزوده که مهم‌ترین اتهام تیم احمدی‌نژاد «خارج کردن میراث فرهنگی از کشور» است. «ندای انقلاب» اضافه کرده است: «این باند که بسیار مدعی تاریخ و مکتب ایران است٬ حتی منشور جعلی کوروش را مدتی به تهران آوردند و با برگشت آن مقدار زیادی عتیقه جات را از کشور خارج کرد.» روزنامه کیهان نیز در شماره روز شنبه (۲۶ شهریور) خود به قلم حسین شریعتمداری از دست داشتن تیم احمدی‌ نژاد در «قاچاق اشیاء عتیقه» خبر داده است. نزدیکان محمود احمدی‌نژاد که «جریان انحرافی» نیز نامیده می‌شوند از سوی محافظه‌کاران حامی علی خامنه‌ای به داشتن «فساد مالی»، «فساد اخلاقی» و «فساد سیاسی» متهم شده‌اند. این دسته از محافظه‌کاران از تیم احمدی‌نژاد با عنوان «فتنه‌ای پیچیده» یاد می‌کنند که تلاش دارد روحانیت را از ساختار قدرت در جمهوری اسلامی کنار بزند.

افشای سند وجود رد پای مشایی در اختلاس میلیاردی

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در نامه ای به وزرای اقتصاد و راه خواستار تسریع در واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان به گروه امیر حسین آریا عامل اصلی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی می شود.
به گزارش مشرق، در نامه مورخ 7 مهر سال 1389 مشایی خطاب به دو وزیر کابینه چنین آمده است:
جناب آقای حسینی، وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی
جناب آقای بهبهانی، وزیر محترم راه و ترابری
سلام علیکم
به پیوست تصویر نامه شماره 10205/ص20 مورخ 2/7/1389 شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن در خصوص امادگی خرید 50 و نیم درصد از سهام شرکت فولاد خوزستان ارسال می‌شود.
حسب موافقت ریاست محترم جمهوری خواهشمند است دستور فرمائید ضمن تسریع اقدام مساعد را به عمل آورند.

اسفندیار رحیم مشایی

بر اساس این نامه سهام شرکت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده به گروه امیر حسین آریا در قالب شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن( تراورس) واگذار می شود.
گزارش مشرق حاکی است که امیر منصور خسروی در جریان واگذاری های سازمان خصوصی سازی و در حرکتی کاملا مشکوک توانست شرکت تراورس که از مهمترین شرکت های پیمانکار در عرصه رآه آهن کشور است را خریداری  کند.
سوالی که مسولان سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد باید به آن پاسخ دهند این است که چگونه و با چه توجیهی بزرگترین شرکت راه آهن کشور را به این گروه واگذار کرده اند.
جالب است که شرکت تراورس به صورت ده ساله به امیر منصور خسروی و به قیمت 120 میلیارد تومان واگذار شد.
حال که پرونده گروه آریا در خصوص اختلاس از نظام بانکی بر همگان آشکار شده است می توان سناریوی دیگر این گروه برای تسلط بر اقتصاد ملی کشور را به شرح زیر توضیح داد:
1-همکاری با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد برای تصاحب شرکت های بزرگ پیمانکاری کشور

2-تبانی با کارفرمایان دولتی از قبیل راه آهن و وزرات راه سابق برای تصاحب پروژه های میلیاردی با حربه تامین مالی و به صورت ترک تشریفات مناقصه

3-همکاری گسترده و تبانی با نظام بانکی خصوصا بانک ملی برای تامین مالی پروژه ها به صورت صوری.

حال سوال اینجاست که چگونه یک فرد توانایی دارد از یک طرف با همکاری سازمان خصوصی سازی شرکت معظمی چون تراورس را خرید اری کند که نزدیک به هشت هزار نفر کارمند دارد و از طرف دیگر با تبانی بتواند به صورت ترک تشریفات مناقصه پروژه هزار و 300 میلیارد تومانی را تصاحب کند و یا در قبال اجرای بدون تشریفات مناقصه طبقاتی نمودن جاده رامسر به نور، بیش از 50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان را به دست آورد. در این میان همکاری بانک ملی در خصوص گروه امیر منصور آریا دارای ابعاد پیچیده ای است که امیدواریم مسولان مربوطه بتوانند در این خصوص توضیحات کافی ارایه کنند.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگر گروه آریا در پروژه راه آهن شیراز-بندرعباس تنها 10 درصد سود ببرد رقمی در حدود 130 تا 200 میلیارد تومان خواهد شد و این در حالی است که رقم خریداری شده شرکت تروارس کمتر از 120 میلیارد تومان بوده است.

درادامه خوب است نگاهی به تیترهای  آخرین نشریه گروه تراورس داشته باشیم:

ماهنامه داخلی شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن ویژه مرداد 90 منتشر شد.
در این شماره میخوانیم که:
1-عملیات اجرایی بزرگترین پروژه ریلی کشور آغاز شد
2-سومین دوره گردهمایی مدیران ارشد شرکت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا
3-نشست مشترک مدیران گروه امیر منصور آریا
4-عملیات بازسازی خطوط ایستگاه صوفیان بودی خاتمه می یابد
5-پروژه پوشش مسیل منوچهری
6-راه اهن شیراز -بندر عباس را 30ماهه می سازیم ،سالی 250 کیلو متر
7-آماده ایم تمام پروژه های ریلی کشور را به صورت EPCFاجرا کنیم

از سوی دیگر در سوم اردیبهشت سال جاری نیز حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه رامسر به نور در قبال واگذاری سهام شرکت خوزستان توافقات لازم و البته بدون برگزاری هرگونه تشریفات قانونی مزایده و مناقصه صورت می پذیرد. متن توافقات این جلسه به شرح ذیل است:

با عنایت به نامه شماره 239664 مورخ 4/11/1389ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره 16419/ص20 مورخ 21/10/1389 شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) جلسه‌ای در مورخ 3/2/1390 در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 کیلومتر تشکیل و مقرر گردید پروژه مذکور توسط شرکت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا، (نحوه تأمین منابع مالی از طریق واگذاری 5/50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود).

ضمناً شرکت مذکور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهم نامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE  پروژه مذکور اقدام و کلیات این موضوع را ظرف 45 روز جهت تصویب به کارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شرکت مذکور ظرف مدت 45 روز از سوی وزارت راه و ترابری پیگیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شرکت تراورس صورت می‌پذیرد.

مفاد قرارداد فی‌مابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانکار (شرکت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن متعهد می‌گردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداکثر تا تاریخ بهمن ماه 1391 (دهه مبارک فجر) اجرا و تحویل نماید.

ابوالفضل گلزاری
مدیرعامل شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن

صادقی
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور

رضا پیل پایه
قائم مقام وزارت راه و ترابری

علی نیکزاد
سرپرست وزارت راه و ترابری

*این نامه نشان می دهد که واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شرکت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه برگزار شده است.