پزشک سرطان شناس اردبیلی در منزل یکی از بیمارانش به ضرب چاقو کشته شد

ساعاتی قبل دکتر پیرزاده متخصص آنکولوژی و خون در اردبیل توسط فردی با قمه به قتل رسید.

دکتر پیرزاده در حالی که بر بستر یک بیمار سرطانی در منزل مسکونی وی حاضر شده بود با ضربات چاقو و آلات قتاله مورد هجوم قرار گرفته و ضربات متعددی به بدن وی وارد شده است . گفتنی است قاتل همراه یک بیمار بوده که پس از ضرب و جرح شدید در منزل بیمار از کرده خود پشیمان و پیکر نیمه جان این دکتر اردبیلی توسط اعضای خانواده بیمار به بیمارستان منتقل شده اما تلاش پزشکان نتیجه نداده و وی جان باخته است .

قاتل دستگیر و بازداشت شده و انگیزه وی از این جنایت تاسف بار در حال بررسی است.

هنوز از انگیزه این قتل گزارشی منتشر نشده است .

احتمال می رود پزشکان در اعتراض به این عمل مطب خود را در روز شنبه تعطیل اعلام کنند.
“مرحوم پیرزاده از پزشکان ارزشی و متعهد بود که در درمان بیماران بخصوص سرطانی ها همت ویژه ای داشت”

ناصر عتباتی دادستان اردبیل در گفت و گو با ایرنا با تایید این قتل از دستگیری قاتل خبر داد.

وی با اشاره به پخش برخی شایعات در این زمینه گفت : مردم به شایعات توجه نکنند و تا ساعاتی دیگر در این باره خبرسانی خواهد شد. مشغول بررسی موضوع بوده و تا ساعاتی دیگر اخبار موثق اطلاع رسانی خواهد شد .

وی در باره پخش شایعات در این زمینه گفت : مردم به شایعات توجه نکنند و منتظر اعلام رسمی جزییات ماجرا از منابع رسمی باشند.

خبر قتل پزشک اردبیلی به سرعت در فضای مجازی پخش شده و شایعات مختلفی پیرامون آن به راه افتاده است

گفته می شود وی تنها متخصص متخصص آنکولوژی و خون در اردبیل بوده است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از سفر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اردبیل در پی قتل یک پزشک متخصص اردبیلی خبر داد.

به دنبال قتل اصغر پیرزاده پزشک متخصص اردبیلی توسط همراه بیمار که ساعاتی قبل به وقوع پیوست، وزیر بهداشت تصمیم گرفته که به این استان سفر می کند.

وی ادامه داد: با اعلام خبر قتل پزشک متخصص به وزیر، وی ضمن ابراز تاسف شدید از بروز چنین حادثه ای اعلام کرد که به همین دلیل به اردبیل سفر خواهد کرد تا علاوه بر ابراز تسلیت به خانواده و جامعه پزشکان استان موضوع را از نزدیک مورد رسیدگی قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام حمایت از جامعه پزشکان این استان و کشور و تاکید بر حفظ جایگاه پزشکان در جامعه را از دیگر دلایل حضور وزیر در اردبیل عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع این حادثه در جلسه وزارتخانه حاضر بودم و سریعا این موضوع به وزیر انتقال داده شد، یادآور شد: به دلیل اهمیت موضوع و تاسف شدید از وقوع آن هم اکنون در حال برگشت هستم تا ضمن پیگیری موضوع جزئیات آن را به وزیر بهداشت اعلام کنم.

پورفرضی با اشاره به حضور میهمانان سازمان بهداشت جهانی در کشور ادامه داد: با این وجود دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که به اردبیل بیاید و یا در صورت عدم توفیق یکی از معاونان خود را به اردبیل بفرستد. در این زمینه قرار شده که موضوع را پیگیری و به ایشان انتقال دهم تا تصمیم گیری شود.

اهواز

وی در خصوص جزئیات این حادثه با بیان اینکه مرحوم اصفر پیرزاده فوق تخصص انکولوژی از پزشکان خبره استان بود، بیان داشت: وی ظهر امروز پنج شنبه برای طی روند درمان به منزل یکی از بیماران خود مراجعه کرده که به دلایل نامشخص توسط همراه نوجوان بیمار مورد حمله قرار گرفته و به ضرب چاقو مجروح می شود.

با وقوع این حادثه سایر همراهان بیمار با ۱۱۵ تماس می گیرند و این پزشک را به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل می کنند که متاسفانه با وجود تلاش پزشکان این پزشک فوق تخصص فوت می کند.

وی با تاکید بر اینکه بنا به اظهارات دادستان اردبیل متهم دستگیر شده اما هنوز دلایل خود را از این اقدام بازگو نکرده است، عنوان کرد: روند قضایی با جدیت در این خصوص ادامه دارد و به زودی به مردم اردبیل اطلاع رسانی خواهد شد.

پورفرضی در خصوص واکنش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به این موضوع اضافه کرد: به شدت این موضوع در دست پیگیری بوده و انتظار داریم که حق جامعه پزشکی که زحمات شبانه روزی را در عرصه درمان می کشند ادا شده و با اقدامات لازم جایگاه پزشکان حفظ شود.

گفته می شود که وی یک فرزند سه ماهه دارد.