آشنایی با شغل پیشخدمت و نظافتچی

Related image

پیشخدمت و نظافت کننده خانه داری

توضیحات شغل
اجرای مجموعه ای از وظایف نظافتی سبک برای نظافت و حفظ نظم و ترتیب منازل شخصی یا مراکز تجاری، هتل ها، رستوران ها، و بیمارستان ها. اجرای وظایفی مانند مرتب کردن رخت خواب ها، تعویض رومیزی، روتختی و ملحفه ها، نظافت اتاق ها و راهروها، و جارو کردن.

 

دانش ها :

خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.

زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان

امنیت و سلامت عمومی : شامل شناخت راهبردها، رویه ها، سیاستها و تجهیزات مناسب جهت ترویج اقدامات امنیتی در سطوح محلی، منطقه ای و ملی به شکلی کارآمد و با هدف حفاظت از افراد، دارایی ها، موسسات و اطلاعات می شود.

آموزش و تعلیم : آموزش و تعلیم. دانش اصول و روشهای برنامه ریزی درسی و طراحی دوره های تعلیمی، تدریس و راهنمایی افراد و گروهها و نیز سنجش اثربخشی آموزشها

شیمی : شامل دانش ترکیب شیمیایی، ساختارها و ویژگیهای مواد و نیز فرایندها و دگرگونی های شیمیایی مواد است؛ همچنین‏ شامل کاربردها ، برهمکنش ها، فنون تولید و روشهای دفع مواد شیمیایی.

 

مهارت ها :

گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران در زمان نامناسب.

جهت دهی به خدمات : جستجوی فعال روشهای کمک به مردم

مدیریت زمان : مدیریت زمان خود و دیگران

درک اجتماعی : آگاه بودن از واکنش های دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس العمل هایی را نشان می دهند.

سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد اطلاعات.

تفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد