قیمت ساعت‌های مچی لوکس به قیمت یک آپارتمان

قیمت انواع ساعت‌های مچی لوکس در برند‌های گران‌قیمت از پنج میلیون تا بیش از 30 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و ساعت‌های مچی معمولی در مغازه‌های سطح شهر رنج قیمتی حدود 350 هزار تا دو ملیون تومان دارند.


البته به غیر از ساعت‌های میلیونی که معمولا از جنس طلا هستند و در ساخت‌شان از سنگ‌های گران قیمت استفاده می‌شود، تعداد بسیار اندکی از ساعت‌های مچی هم به صورت سفارشی ساخته و وارد کشور می‌شوند که قیمت‌هایشان به چند صد هزار دلار می‌رسد که بعضا هم‌قیمت یک واحد آپارتمان 200 متری در مرکز پایتخت است!

 به نظر می‌رسد سالیان زیادی است که ساعت مچی برای بخش قابل توجهی از مردم دیگر وسیله‌ای برای اطلاع از زمان نیست، بلکه به وسیله‌ای تزئینی بدل شده که باعث زیبایی می شود و نوعی اعتماد به نفس برای افراد به همراه دارد. حتی برای بخش محدودتری از افراد ساعت مچی وسیله‌ای لوکس و تجملی است که در کنار ماشین‌های میلیاردی، کت و شلوار‌های چندین میلیونی، کیف و عینک‌های آفتابی خاص با برند‌های گران قیمت، از ضرورت‌های مهم تلقی می‌شود.

در این میان بازار فروش در سال‌های اخیر با تنوع فراگیر برند، طرح، مدل و کارایی‌های مختلف همراه شده است که انواع ساعت‌های مچی در مغازه‌های سطح شهر با توجه به نوع برند، نوع گارانتی، مدل‌ و البته ویژگی‌ها و امکانات‌شان قیمت‌های متنوعی دارند.

به طور متوسط ساعت عقربه‌ای مردانه و زنانه در برند‌های نسبتا شناخته شده و در ساعت فروشی‌های مرکز شهر رنج قیمتی بین 350 هزار تا حدود دو میلیون تومان دارند.

ساعت‌های دیجیتال که اغلب قیمت پایین‌تری نسبت به ساعت‌ها عقربه‌ای دارند بین 250 هزار تا یک و میلیون 500 هزار تومان قیمت دارند و ساعت‌های مچی دیجیتال اسپرت هم که به جای باطری از منبع خورشیدی بهره می‌برند رنج قیمتی از 150 هزار تا حدود یک میلیون تومان دارند.


قیمت ساعت‌های مچی لوکس
با وجود اینکه شاید قیمت همین ساعت‌ها هم برای بخشی از مردم بالا به نظر برسد، در برخی مراکز و فروشندگان برند‌های بسیار خاص، کف قیمت‌ ساعت‌های مچی از حدود پنج میلیون تومان آغاز می‌شود و به بیش از 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

به گفته فروشندگان بیشتر ساعت‌های چند ده میلیونی از جنس طلا هستند و در ساخت‌شان از سنگ‌های گران قیمت استفاده می‌شود. همچنین این ساعت ‌های گران‌قیمت، برند‌های بسیار معتبر سوئیسی هستند که مشتریان بسیار محدود و خاصی دارند.

به غیر از ساعت‌های میلیونی، تعداد بسیار اندکی از ساعت‌های مچی هم به صورت سفارشی ساخته و وارد کشور می‌شوند که قیمت‌هایشان به چند صد هزار دلار می‌رسد.

قیمت انواع ساعت‌های مچی


ساعت‌های مچی عقربه‌ای، عقربه‌ای دیجیتال، دیجیتال و ساعت‌های اسپرت از جمله مدل‌های اصلی ساعت مچی در بازار هستند که از تنوع زیادی هم برخورداند که نمونه‌هایی از قیمت‌هایشان در مغازه‌های مرکز شهر بدین شرح است:

- ساعت مچی عقربه‌ای مردانه ضد آب، چند موتوره یک میلیون و 200 هزار تومان، ساعت مچی زنانه با بند استیل یک میلیون و 100 هزار تومان و ساعت مچی عقربه‌ای مردانه با طرح کلاسیک 700 هزار تومان است.

اما ساعت عقربه‌ای دیجیتال ضد آب همراه با کورنومتر،آلارم، فشار سنج و دماسنج با طرح اسپرت یک میلیون و 360 هزار تومان قیمت دارد. این نوع ساعت‌ها با همین ویژگی‌ها در برخی برند‌ها بین 300 تا 500 هزار تومان عرضه می‌شوند.

همچنین ساعت دیجیتال مردانه با طرح اسپرت 350 هزار تومان قیمت دارد و ساعت‌های دیجیتال با امکانات جانبی بیشتر حدود 900 هزار تا یک میلیون تومان فروخته می‌شوند.

به گفته برخی از فروشندگان ساعت‌های عقربه‌ای با طرح‌های کلاسیک و ساده از بیشترین تقاضا برخوردارند و بعد از آن ساعت‌های عقربه‌ای دیجیتال تقاضای بالایی در میان خریداران دارند. اما ساعت‌های دیجیتال اقبال کمتری نسبت به ساعت‌های عقربه‌ای دارند.

به غیر از برند و نوع گرانتی به گفته فروشندگان ساعت، نوع طراحی ساعت، ظرافت و به کارگیری خلاقیت در آن از عوامل مهم دیگر تعیین قیمت ساعت هستند.

نکاتی برای خرید و نگهداری ساعت‌های مچی

برای سالم نگه داشتن بند ساعت بهتر است در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرد و باید هر چند وقت یکبار به وسیله آب و صابون شسته شود.

اگر ساعت ضد آب باشد با خیال راحت تری می‌توان این کار را انجام داد و اما اگر ساعت ضدآب نباشد باید در تمیز کردن بند دقت بیشتری کرد. همچنین قرار دادن ساعت در دمای بالا باعث می‌شد که عمر باتری ساعت کوتاه تر شود.

در صورتی که ساعت دچار مشکلات فنی جدی شود بهتر به مراکز خدمات پس از فروش برده شود تا به شکل اساسی مورد تعمیر و احیانا تعویض قطعات قرار بگیرد.

از نکات مهم دیگر در خرید ساعت توجه به داشتن گارانتی معتبر است. داشتن یا نداشتن گارانتی معتبر می‌تواند راهکاری برای تشخیص ساعت اصل از غیر اصل باشد.

تجمع زنان بدحجاب و حمایت از احمدی ‎نژاد

حجت الاسلام سید هادی خامنه ای در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که: اینکه شما می‌گویید ما از مسائل فرهنگی غافل شدیم، فکر می‌کنم منظورتان مفهوم عام آن است؛ یعنی بیشتر به غفلت از طبقات حاشیه‌ای جامعه اشاره می‌کنید. چون دولت اصلاحات اگر یک مشخصه برجسته داشته باشد بی‌تردید همین فرهنگی‌بودن آن است... . گفت: همین‌طور است. این فرهنگ کمی نخبه‌گرایانه بود. منظور من فرهنگ در سطوح پایین است؛ یعنی طبقات پایین جامعه هم آن را بفهمند و با آن ارتباط برقرار کنند. 

در این جامعه آدم اگر بخواهد کار کند، باید بتواند با زبان مردم حرف بزند. از طرفی، جریان رقیب در آن دوران، با ابزارهایی که در اختیار داشت، چهره‌ای خطرناک از فعالیت‌های فکری، فرهنگی و هنری گروه‌های حامی دولت ارائه می‌کرد، به‌گونه‌ای که بسیاری از مردم عادی و علاقه‌مندان به ارزش‌های دینی و اخلاقی را نگران می‌کردند. جالب اینکه اتفاقات بسیار نامناسبی در هشت سال بعدی به وقوع پیوست که هیچ واکنشی از جریانات مورد اشاره دیده نشد. 

مثلا یک‌سری کارهای سیاست‌مدارانه هست که من هنوز نفهمیده‌ام چه فرمولی دارد، برای نمونه احمدی‌نژاد در اجتماعاتش طرفدارانی داشت که سنتی‌ها به آنها و ظاهرشان ایراد می‌گرفتند، اما مشکلی پیش نمی‌آمد. 

یادم هست در دور دوم انتخابات سال ٨٤، از ما دعوت کردند برای سخنرانی در اصفهان به‌نفع آقای هاشمی‌رفسنجانی به آنجا برویم. شب آخر انتخابات بود که دیگر تبلیغات ممنوع می‌شد.

 اواخر شب در یکی از میادین اصفهان جوان‌هایی بسیار بدحجاب با پرچم‌هایی ایستاده بودند و برای احمدی‌نژاد تبلیغ می‌کردند و به‌طور غیرمستقیم علیه آقای هاشمی شعار می‌دادند؛ اما هیچ‌کدام اینها در پرونده و رزومه احمدی‌نژاد نوشته نشد. 

اما اگر همان‌ها عکسی از نامزد اصلاح‌طلبان را در دست می‌داشتند، موجب تبلیغات سوء، علیه آنها می‌شد، کاری که در سال‌های اخیر همچنان علیه اصلاح‌طلبان ادامه دارد. حالا اینکه این ماجرا چه عقبه سیاسی و فرهنگی‌ای دارد، نمی‌دانم. لابد همه‌چیز خودجوش است! 

خوراکی هایی که پوست را شفاف و زیبا میکنند

یک پوست سالم برای رطوبت و درخشندگی به اسیدهای امگا سه، برای کلاژن و داشتن حالت کشسانی به ویتامین B و به مواد معدنی برای ترمیم و بازسازی سلول های مرده نیاز دارد. برای اینکه بدانید کدام ماده خوراکی برای این منظور مناسب هستند و می توانید به واسطه آنها پوستی شفاف و درخشان داشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 

ساردین

کنسرو ساردین


کنسروهای ساردین در بیشتر فروشگاه ها موجود هستند. این ماهی های کوچک دریایی، هدیه ای از اقیانوس برای پوست انسان به شمار می روند. ساردین مملو از ویتامین B12 برای بازسازی سلول ها و سلنیوم برای محافظت از آسیب آفتاب است. این لقمه های کوچک، منبع غنی آنتی اکسیدان هستند. ساردین حاوی اسیدچرب امگا سه، پروتئین و ویتامین D است و خاصیت آبرسانی نیز دارد. این ماهی همچنین، حاوی کلسیم، نیاسین، مس، B2 و کولین است. کولی، عضوی از خانواده ویتامین های B است و اسیدهای چرب لازم برای تولید سلول را در خود دارد. ویتامین های B برای سلامت، کشسانی و شفافیت پوست لازم هستند. اگر هر هفته دست‌کم یک قوطی ساردین میل کنید، به جراحی پلاستیک نیازی نخواهید داشت. 


صدف

صدف


صدف مملو از اسیدهای چرب امگا سه، ویتامین C و کلسیم است. 8 عدد صدف در روز حدود یکهزار گرم امگا سه به بدن می رساند که میزان لازم برای بدن است. اویستر (صدف خوراکی) حاوی زینک نیز هست و برای مو، ناخن و سلامت چشم ها نیز مفید است.  


سالمون 

ماهی سالمون


ماهی سالمون بهترین منبع امگا سه و پروتئین است. این ماهی همچنین برای کلسیم و سلنیوم زیادی که دارد نیز مشهور است. مواد معدنی سالمون دریایی پوست را در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. 


کلم

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


برگ های سبز کلم، خاصیت ضدالتهاب دارند و منبع بسیار خوبی برای آنتی اکسیدان، ویتامین A، C، فیبر و کلسیم است. بتاکاروتین موجود در کلم نیز موجب درخشش و شادابی بیشتر پوست می شود. جالب است بدانید میزان آهن موجود در کلم بیشتر از گوشت قرمز است. در تابستان می توانید برگ های سبز کلم را به همراه روغن زیتون در کنار غذا میل کنید و از خواص عالی آن بهره مند شوید. 


اسفناج

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


این برگ های سبز نیز منبع خوبی برای امگا سه، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیوم و ویتامین های B، C و E است. کلم و اسفناج با folate زیادی که دارند برای ترمیم DNA مفید و لازم است. 


بلوبری

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


بلوبری منبع عالی آنتی اکسیدان و ویتامین A  است. از این میوه خوشمزه بیشتر استفاده کنید و در انواع غذا و دسر از آن بهره بگیرید زیرا به تنظیم چربی پوست کمک شایانی می کند. 


لیموترش

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


لیموترش منبع غنی ویتامین C و اسید سیتریک است و به بدن کمک می کند تا آب اضافه از بدن دفع شود و وزن انسان را کنترل می کند. این ماده خوشمزه به تعادل سدیم و پتاسیم موجود در سلول ها کمک زیادی می کند. هر روز صبح، یک برش از لیموترش را درون یک لیوان آب گرم بیندازید و سپس بنوشید. این کار به گوارش بهتر غذا در طول روز کمک زیادی می کند. در هر غذا و سالادی که می توانید از لیموترش استفاده کنید و از خواص متعدد آن بهره مند شوید. 


جعفری

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


جعفری، با کمک به بهبود عملکرد کلیه و کبد موجب دفع سموم بدن می شود. هر روز این سبزی را مصرف کنید. یا آب جعفری را هر روز بنوشید. 


گشنیز

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


گشنیز نیز مملو از آنتی اکسیدان است و به آزاد شدن رادیکال های  آزاد و دفع فلزات سنگین از بدن کمک می کند. از این سبزی در انواع غذاو سالاد می توانید بهره بگیرید. 


گردو

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید


200 کالری گردو حدود 2776 میلی گرم امگا سه دارد و منبع غنی مس، پروتئین و مواد معدنی است که برای ساخت کلاژن بسیار لازم است. یک کیسه کوچک گرد در جیب خود داشته باشید تا به عنوان اسنک و میان وعده میل کنید. این خوراکی خوشمزه برای شفایت و سلامت پوست بسیار مفید است. 


روغن نارگیل

برای شفافیت پوست این خوراکی ها را بخورید

تا می توانید روی مواد مختلف روغن نارگیل بریزید و از آن استفاده کنید. یا یک قاشق غذاخوری از آن این روغن را به طور روزانه میل کنید. روغن نارگیل خاصیت ضد قارچ و آنتی باکتریال دارد و موجب شفافیت بیشتر پوست می شود. 

صادرات میوه ایران به روسیه

رئیس شورای تجارت روسیه و ایران در یک نشست خبری اعلام کرد که جای خالی میوه های ایرانی در بازار روسیه کاملاً مشهود است.

پروفسور ویکتور ملینیکوف اظهار داشت: در دیداری که با آقای پوتین رئیس جمهور روسیه داشته است، ایشان به واردات محصولات کشاورزی و میوه و تره بار از ایران تاکید کرده است.

وی از عدم حضور ایران در رسانه های روسیه و گفتگو در مورد فعالیت هایشان گله داشت و گفت: کشورهای ترکیه، آذربایجان، پرو ، پرتغال و اخیراً صربستان در رسانه های روسیه حضور پیدا کرده و خواستار افزایش روابط تجاری بین دو کشور بوده ولی تاکنون هیاتی از ایران برای افزایش روابط تجاری به روسیه سفر نکرده است.

پروفسور ویکتور ملینیکوف افزود: در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که در تاریخ 10 تا 8 سپتامبر در ایران برگزار می شود حضور فعال خواهند داشت.

این اولین همایش بین دو کشور بوده و تا به امروز بیش از 150 شرکت آمادگی خود را جهت حضور در این کمیسیون اعلام نموده اند. در این کمیسیون کارگروه های مختلفی در خصوص بیمه، کشاورزی و حمل و نقل وجود دارد.

وی پیشنهاد کرد که تمام تقاضاها در این کمیسیون مطرح شود و در قالب تفاهم نامه ای بین وزیر نفت ایران و همتای روسی اش به امضاء برسد.

رئیس شورای تجارت روسیه و ایران اعلام کرد که در روسیه به علت سرمای زیاد تولید سیب درختی کم است و 40% سیب درختی مصرفی روسیه از لهستان وارد می شود. همچنین خیار و صیفی جات از مجارستان و اسرائیل و میوه هایی نظیر پرتقال، کیوی و لیمو نیز از کشورهای مختلف وارد این کشور می ‌شود. همچنین مصرف محصولات فرآوری شده، رب گوجه فرنگی و خرما نیز در روسیه زیاد است . به دلیل عدم نهایی شدن تفاهم نامه قرنطینه دامی در خصوص کنسروهای گوشتی واردات این محصول با مشکل مواجه شده است که پیشنهاد می شود موضوع در کمیسیون مشترک حل و فصل شود.

President of the National Union of agricultural products of Iran said that Iran is ready to export fruits and citrus with a capacity of more than 2 tons to Russia.


Reza luminous head of the National Union of agricultural products, in an interview with Fars Iran expressed readiness to export agricultural products to Russia said Iran is ready products such as grapefruit, orange, south, lemons, tangerines North, Kiwi, Sybdrkhty, various vegetable products Greenhouse, grapes, pomegranates, Mellon, potatoes and onions to Russia issue.


President of the Confederation of Iranian exports added, exoprt fruit turkey given that the production of fruits such as peaches, nectarines, peaches and apricots is expected over the items listed below Tnazhhay have the ability to export to Russia.


According to Fars, America and Europe Union sanctions against Russia, the country also imports agricultural products from America and Europe banned for one year.


Prohibiting imports of agricultural products from the region and European countries a good opportunity for Iran to export its products to the country has created.


Recently, Russian President Vladimir Putin to Iran as the country had to import agricultural products mentioned.


According to the report, economic as well as a group last week had come from Russia to Iran to remove export barriers to progress and  buy fruit iran company measure their key export crops.