نمایش یوبیتسومه در اهواز تا 21 بهمن

داستان نمایش«یوبیتسومه»درباره پسری است که بعد از سال‌ها به خانه باز می گردد و متوجه می‌شود که همه چیز تغییر کرده!مریم بوبانی، مهدی صباغی و معصومه رحمانی در این نمایش بازی می‌کنند که پیش از این در سی و دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفته بود. داستان “یوبیتسومه” درباره پسری است که بعد از سال‌ها به خانه باز می‌گردد و متوجه می‌شود همه چیز تغییر کرده است.

مریم بوبانی بازیگر “یوبیتسومه” درباره نحوه حضور در این نمایش به هنرآنلاین، گفت: سال گذشته نادری متن نمایش را برای من فرستاد. آن را را خواندم و خیلی سریع جواب دادم، چرا که نمایشی بود با متنی خوب، کامل و جذاب. بعد از آن هم شش ماه تمرین کردیم و چهار اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داشتیم و از ۹ تیر به مدت ۱۵ روز اجرای عمومی خواهیم داشت.

او در ادامه درباره ویژگی‌های نقش خود اظهار کرد: “یوبیتسومه” نمایش فوق‌العاده‌ای است درباره جنگ و تبعات آن و آدم‌هایی که در این جنگ زندگی می‌کنند؛ آدم‌های بی‌گناه که بر اثر اجبار مرتکب گناه می‌شوند. “یوبیتسومه” نمایش بسیار عمیقی است و ربطی به جنگ ۸ ساله ایران ندارد و به صورت کلی به موضوع جنگ می‌پردازد. من در این نمایش نقش مادر را دارم، چرا که هشت سال در زمان جنگایران و عراق در خوزستان زندگی کردم و تمام این لحظات را حس کرده‌ام. من بیم‌ها و امیدهای جنگ را دیده‌ام. به نوعی با نقش مادر در این لحظه‌ها هم‌ذات‌پنداری کرده و از پذیرش این نقش راضی هستم. امیدوارم اجرای ما پاسخ متن زیبای نادری را بدهد.

بازیگر فیلم “محیا” با گلایه از حمایت نکردن از گروه‌های تئاتری عنوان کرد: حاصل شش ماه زحمت و تلاش بچه‌ها در سخت‌ترین شرایط و نبود بودجه و حمایت‌های لازم و زحمات زیاد، ۱۵ روز اجرا در کارگاه نمایش شده است. سوالم این است که فکر می‌کنید ۱۵ اجرا در کارگاه نمایش برای بچه‌هایی که شش ماه تمرین کرده‌اند و کلی سختی را پشت سر گذاشته‌اند، چه حاصلی خواهد داشت.

بوبانی در ادامه درباره شیوه اجرایی نمایش “یوبیتسومه” گفت: از آنجا که خود قصه رئال نیست، طبق چارچوب قصه پیش می‌رویم. این نمایش سه شخصیت دارد: مادر، دختر و پسر خانواده. در این داستان به نظر می‌رسد شکست زمان داریم، اما نداریم؛ توهم و خواب داریم اما نداریم. آنچه در مجموع درباره آن می‌توانم بگویم این است که قصه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و اجرای متفاوتی هم خواهد داشت، چرا که متن نمایش هم متفاوت است.

بازیگر سریال “ستایش” با اشاره به کار با نیما نادری کارگردان نمایش که از جوانان این عرصه است، اظهار کرد: کار او را دوست دارم، چرا که بسیار مستعد و باسواد است. خیلی کم پیدا می‌کنیم کسی را که اشراف کاملی به کار داشته باشد. نادری در روزهای تمرین با فکر میزانسن می‌چید. من او را به عنوان یک جوان که در حد و اندازه خود کار می‌کند تحسین می‌کنم. نادری قطعا یکی از کارگردانانی می‌شود که تئاتر ایران به او افتخار می‌کند.

بوبانی در پایان درباره پروژه‌های بعدی‌اش، گفت: نمایشی از یون فوسه (نمایشنامه‌نویس و شاعر نروژی) به نام “روزهای پاییزی” کار بعدی‌ام خواهد بود. در سینما و تلویزیون هم پیشنهادی نداشتم و همین که کارهای قبلی را با ما تسویه کنند کافی است.

:  نیما نادری
:  مریم بوبانی، مهدی صباغی، معصومه رحمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد