توزیع سبد کالای رمضان ( یارانه غیر نقدی ) از شنبه

عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: براساس آیات قرآنی و بر اساس سیره عملی پیامبر گرامی اسلام و سایر ائمه اطهار (ع) یکی از رویکردها و پیام‌های ماه مبارک رمضان رسیدگی به فقرا و ایتام است.


وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی در ماه مبارک رمضان نسبت به اطعام فقرا تلاش ویژه‌ای دارد، بیان کرد: این اقدام نقش موثری در سلامت جامعه دارد و از سویی همه بسترها فراهم است تا خیران و نیکوکاران ضمن بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان از ثواب اطعام به فقرا استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم بیان کرد: این نهاد به عنوان متولی محرومان و ایتام برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد که در قالب مهمان‌خانه الهی تدوین و اجرایی خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از طرح‌ها و برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفته طرح اطعام و افطاری نیازمندان در سطح استان قم است که این مسئله به عنوان یکی از سنت‌های حسنه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان نزد خداوند دارای ارزش ویژه‌ای است، بیان کرد: این سنت حسنه در جامعه اسلامی ایران در حال گسترش است و همه ساله شاهد هستیم سفره‌های فراوانی برای اطعام ایتام و نیازمندان پهن می‌شود.

جلالی روش‌های گوناگونی را برای اطعام فقرا از سوی کمیته امداد امام خمینی مورد اشاره قرار داد و گفت: تهیه و توزیع سبد کالا و بن خرید کالا از بهترین شیوه‌های اطعام فقرا و نیازمندان از سوی کمیته امداد امام خمینی است.

وی با تاکید بر اینکه برای اطعام فقرا و نیازمندان از سوی کمیته امداد امام خمینی 18 هزار سبد کالا تهیه شده است، بیان کرد: ارزش این سبدها بر اساس خانوارها میانگین 80 تا 150 هزار تومان پیش‌بینی شده است که در ماه مبارک رمضان بین خانوارهای نیازمند در اهواز توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم ادامه داد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کمک‌های نقدی که برای فقرا اختصاص داده شده است در قالب بن کالا به ایشان بدهیم تا مددکار ان بتوانند مواد غذایی مورد نظر خود را تهیه کنند.

وی با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته و نظرخواهی انجام شده از نیازمندان،‌ بهترین و مهمترین روش اطعام در ماه مبارک رمضان را در وهله نخست تحویل بن کالا و سبد کالا دانست و بیان کرد: دومین روش برای اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان پهن کردن سفره‌های افطاری است.

جلالی تبیین کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند در اماکن عمومی،‌ مساجد و تالارها از فقرا پذیرایی کنند و کمیته امداد نیز بستر را فراهم می‌کند تا مددجویان به محل مورد نظر اعزام شوند.

وی اولویت افطاری دادن را مورد اشاره قرار داد و گفت: فلسفه تحمل گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک رمضان درک سختی‌های نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم در پایان توضیح داد: توزیع غذای گرم و طبخ شده به صورت بسته بندی از جمله نذوراتی است که در ماه مبارک رمضان از سوی خیران و نیکوکاران در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد و بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد